IDENTYFIKACJA WIZUALNA

Sprawdź, co możemy zrobić dla Twojego biznesu!

Zajmujemy się kompleksowym projektowaniem identyfikacji wizualnych. Tworząc zawsze trzymamy się wypracowanych założeń, ponieważ najlepsze projekty są nie tylko piękne, ale i mądre. Design logo to początek naszej pracy nad językiem wizualnym firmy. Dbając o spójność opracowujemy Księgę Znaku, która jest wykładnią poprawnego użycia logotypu.

Wizytówka, papier firmowy, koperta czy teczka to podstawowe materiały akcydensowe, które stanowią kolejny etap w procesie tworzenia. Ciekawym dodatkiem może być projekt pieczątki lub płyty CD. Tak opracowana identyfikacja wizualna jest fundamentem do przygotowania materiałów reklamowych. Tylko należycie wdrożony (wydrukowany) projekt realizuje swoje założenia, dlatego niezbędny jest nadzór autorski.

Według dostępnych statystyk aż 38% ankietowanych przestało się angażować w treść marki, jeśli uznają ich układ za nieatrakcyjny. Zwiększenie spójności wizualnej marki prowadzi aż do 3,5-krotnie większej widoczności marki wśród potencjalnych klientów. Oprócz przekazu i głosu wzrokowego marki, tożsamość wizualna odgrywa kluczową rolę w spójnej prezentacji biznesowej.

CO TO JEST TOŻSAMOŚĆ WIZUALNA MARKI?

Tożsamość wizualna marki to zestaw cech, które definiują wygląd i styl marki w różnych kanałach. Zawiera następujące elementy:

  • logo;
  • zabarwienie;
  • typografia;
  • fotografia.

To tożsamość wizualna sprawia, że usługi lub produkty firmy są wyjątkowe i rozpoznawalne wśród konkurencji. Dzięki starannie opracowanemu i spójnemu projektowi odbiorcy kojarzą markę z jej ofertą i wartościami. Jest to pierwsza interakcja firmy z konsumentem, dlatego ważne jest, aby tworzyła pozytywne i trwałe pierwsze wrażenie.

JAKA JEST RÓŻNICA MIĘDZY IDENTYFIKACJĄ WIZUALNĄ A BRANDINGIEM?

Branding i identyfikacja wizualna marki są czasami używane zamiennie. Chociaż jedno jest zawarte w drugim, te dwa pojęcia nie są dokładnie synonimami:

  • Tożsamość wizualna wyznacza wytyczne, które promują spójność wykorzystania przez markę elementów wizualnych, w tym logo, kolorów, obrazów, czcionek i nie tylko.
  • Branding to strategia odnosząca się do procesu tworzenia marki, od zdefiniowania jej wartości i archetypów po opracowanie strategii głosu i komunikacji marki, identyfikacji wizualnej i nie tylko.

Tożsamość marki i wizualizacja marki idą w parze, są ze sobą powiązane i współzależne. Branding nie jest kompletny bez identyfikacji wizualnej, a identyfikacja wizualna musi być zgodna z wytycznymi dotyczącymi brandingu, aby wspierać spójność i wiarygodność biznesową. Poniżej przedstawiamy najważniejsze powody, dla których Twoja firma powinna opracować silną identyfikację wizualną.

LEPSZA ŚWIADOMOŚĆ MARKI I JEJ ROZPOZNAWALNOŚĆ

Twoja identyfikacja wizualna to Twój wizerunek. Elementy wizualne Twojej marki są pierwszym elementem, który ludzie widzą w odniesieniu do Twojej firmy. Tożsamość wizualna jest ważna dla budowania silnej marki i jest kluczowym składnikiem świadomości i rozpoznawalności marki.

Klienci pamiętają bardzo mało werbalnych cech marki. Na przykład pomyśl o markach takich jak McDonald’s, Nike czy Apple i pierwszym szczególe, jaki przyjdzie Ci do głowy: prawdopodobnie jest to logo lub charakterystyczny projekt produktu.

Rozpoznawanie marki pozwala użytkownikom rozpoznać logo, nazwę i inne elementy wizualne Twojej marki i na ich podstawie opisać Twoją markę. Osoby, które rozpoznają Twoją markę, niekoniecznie muszą być Twoimi klientami. Świadomość marki zwiększa jednak szanse na skuteczne nawiązanie kontaktu z odbiorcami, generowanie konwersji i sprzedaży.

JAK POMÓC DOCELOWYM KLIENTOM ODNIEŚĆ SIĘ DO TWOJEJ MARKI

Twoi docelowi odbiorcy mogą bardziej odnosić się do Twojej firmy dzięki wizualnej tożsamości marki, którą uznają za atrakcyjną i łatwą do zrozumienia. Marka i jej elementy wizualne to twarz i osobowość Twojej firmy. Nadaje firmom odpowiedni, ludzki wymiar i wywołuje pewne emocje i opinie na temat marki, jeszcze zanim potencjalni klienci naprawdę doświadczą Twojej marki.

Potencjalni klienci uzyskują większe wrażenia, patrząc na Twoje logo, kampanię reklamową lub projekt opakowania produktu. Pomyśl o swojej marce z perspektywy klienta. Nie chodzi o to, jaka jest Twoja marka, ale o tym, co o niej myśli i czuje Twój klient.

Rozszerzając tożsamość wizualną swojej marki na produkty, firmy mogą przekazywać odbiorcom pewne uczucia. W odniesieniu do produktów marki tożsamość wizualna może:

a) zapewnić niepowtarzalny klimat swojej oferty;

b) przekazać emocje, jakie chcesz, aby Twoi klienci odczuwali podczas korzystania z Twoich produktów;

c) przekonać klientów, że Twoje produkty mogą rozwiązać ich problemy.

STWÓRZ POCZUCIE CIĄGŁOŚCI BIZNESOWEJ I SPÓJNOŚCI MARKI

Konsekwentne prezentowanie marki na wszystkich platformach społecznościowychmoże zwiększyć przychody nawet o 53%. Ta spójność dotyczy identyfikacji wizualnej – ale ta cecha jest ważna z innego powodu niż rotacja. Wraz z ewolucją i rozwojem Twojej marki pojawią się elementy, które będą wspierać jej rozwój, utrzymywać ją na gruncie i znajomość: wartości marki i tożsamość wizualną.

Klienci nie reagują pozytywnie na radykalne zmiany i musisz brać to pod uwagę w miarę rozwoju. Wizualizacje marki powinny zachowywać pewien stopień znajomości i ciągłości, aby nie zrażać istniejącej bazy klientów.

Niektórzy z Twoich lojalnych konsumentów mogą być emocjonalnie przywiązani do wizualizacji Twojej marki, ponieważ daje im to poczucie przynależności. Robienie ostrego zerwania z długotrwałą identyfikacją wizualną jest ryzykownym posunięciem, podczas gdy utrzymanie jej i pozostanie wiernym jej rdzeniu może być satysfakcjonujące na dłuższą metę.

WYRÓŻNIJ TWOJĄ MARKĘ NA TLE KONKURENCJI

Wyjątkowe standardy wizualne są ważne dla marki, która chce zachować spójną tożsamość wizualną i wyróżniać się na tle konkurencji. Wyróżniająca się identyfikacja wizualna tworzy przyciągający wzrok, uderzający i zapadający w pamięć Branding i efekt tego samego charakteru na kliencie, który spotyka Twoją markę.

Niezależnie od rodzaju działalności lub istniejącej identyfikacji wizualnej zawsze możesz dążyć do uzyskania wyjątkowej grafiki. To dodatkowo wzmocni zapamiętywanie w umysłach Twoich potencjalnych klientów.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.