Pozycjonowanie - daj się zauważyć!

  • Jacek
  • Brak komentarzy

Pozycjonowanie – daj się zauważyć!

Rozpoznawalność marki przez szerokie grono odbiorców to najczęściej wynik ciężkiej pracy zespołu odpowiadającego za marketing. Z pewnością jest to główna składowa, która wyróżnia się wśród innych czynników składających się na szeroko rozumiany sukces. Najwięksi na rynku nie zostawiają wątpliwości, kto jest najlepszy, a ich kampanie i metody działania są bardzo efektywne. Wydaje się, że duzi gracze produkujący cole nie muszą się reklamować, a mimo to ciągle o nich słyszymy. Utrwalanie informacji i zaznaczanie w świadomości konsumentów swojej obecności przynosi konkretne profity. Po wpisaniu frazy „cola” w Google od razu widać, kto bardziej troszczy się albo komu bardziej zależy na powiązaniu z tym konkretnym słowem. Warto sprawdzić, który kolor zdominuje wyniki wyszukiwania. Swoją drogą sprawdźmy, jak osiągnąć efekty przynajmniej porównywalne do gigantów rynku.

 

Zbadaj sytuację – audyt SEO

Wizyta lekarska zaczyna się od wywiadu. Dzięki temu można zorientować się gdzie szukać przyczyn trapiącego nas problemu. Dopiero w kolejnym kroku przechodzimy do badania. Podobnie działa zespół ekspertów, który wspiera przedsiębiorstwa chcące zwiększyć swoje przychody i widoczność w sieci. Proces rozpoczyna się od szerokiej analizy istniejącej witryny przy użyciu narzędzi analitycznych. Audyt SEO uwypukla słabe strony, a także pozwala zdiagnozować przyczyny małego ruchu, konwersji czy dużej ilości niedokończonych transakcji. Czasami tak trywialne sprawy, jak błąd przy przełączaniu ze sklepu do płatności może zniechęcić konsumentów do ponowienia operacji. W ten sposób współczynnik konwersji jest po prostu znikomy, co przy niewielkim ruchu jest dużą stratą dla przedsiębiorstwa. Wnioski płynące z raportu pozwalają na ułożenie strategii. Dzięki niej można krok po kroku zaplanować konkretne działania mające na celu zwiększenie atrakcyjności witryny dla konsumentów, ale także dla algorytmów Google. Najważniejsze, że wszystkie wyniki są policzalne. Dotyczy to danych dotychczasowych, jak i tych, które będą rezultatem wprowadzonych zmian.

 

Pozycjonowanie vs. SEO

Zadania SEO skupiają się na dostosowaniu kodu strony, sklepu czy bloga do wyszukiwarek. Jeżeli jest on dobrze skorelowany z algorytmem Google, to jest większa szansa na znalezienie naszej firmy w wynikach wyszukiwania. Ponadto dla SEO jednym z najważniejszych elementów jest treść. Ilość oraz jakość tekstów zamieszczanych na WWW ma duże znaczenie w kontekście pozycjonowania. Jeśli dodatkowo artykuły lub wpisy są cytowane przez innych autorów, co najczęściej objawia się wskazywaniem linków do naszej witryny, to przekłada się to na zwiększenie ruchu. Dzięki temu mamy szanse na zainteresowanie odbiorców nie tylko wartościowymi treściami, ale i oferowanymi produktami. W ten sposób płynnie przechodzimy do pozycjonowania, które jest szerszym terminem, a SEO jest jego składową. Jego zadania wykraczają poza treści i skupiają się na link buildingu czy content marketingu. Całość jest kontrolowana przez narzędzia analityczne, które pokazują rezultaty każdego z naszych działań. To dobrze. Dzięki temu na bieżąco możemy kontrolować trajektorię naszych działań. O ile nie mamy wpływu na lot kopniętej piłki, o tyle trzymając stery samolotu, możemy dolecieć do celu i bezpiecznie wylądować. Takie podejście przyświeca wszystkim działaniom mającym na celu pozycjonowanie.

 

Walka o być albo nie być z algorytmem Google

Dostosowanie się do algorytmu wyszukiwarki sprzyja pozycjonowaniu naszej witryny. Kod przez wiele lat zmieniał się i jest to tak naprawdę proces ciągły. Niegdyś bezwartościowe treści dedykowane robotom były nagradzane przez wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania. Nie podobało się to użytkownikom sieci, którzy szukając konkretnych zagadnień, docierali do miejsca, gdzie w jednym zdaniu kilkukrotnie używane było słowo kluczowe. Wartość takich zapisków była nikła i często tylko wywoływała irytację, jak współczesne artykuły określane mianem clickbajtów. Chwytliwy tytuł z mizernej jakości informacjami – chyba każdy z nas nie raz trafił na takiego „newsa”.

Współczesny algorytm nie jest udostępniany publicznie przez twórcę. Wymaga to od wszystkich, którzy pracują nad pozycjonowaniem, wnikliwych obserwacji i analizy działań. Jedno jest pewne, że wysokiej jakości materiały znajdują uznanie w cyfrowej ocenie Google, a to sprzyja windowaniu naszej witryny. Obecnie artykuły pisane dla robotów mogą przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Dlatego warto postarać się o dobrą współpracę z gigantem wyszukiwania informacji, bo bezpośredni konflikt nie przyniesie niczego dobrego. Algorytm Google może stać się naszym sprzymierzeńcem lub na zawsze zepchnąć nas w odmęty sieci, zaczynając od drugiej strony tej wyszukiwarki. W końcu kto tam zagląda?

Poprawa widoczności firmy w sieci to proces. Warto zacząć od określenia miejsca, w którym się znajdujemy. Dzięki temu możemy zaplanować kroki i cele, które chcemy osiągnąć. Przy współpracy ze specjalistami będziemy mieli pod kontrolą bieżące działania i ich rezultaty. Mierzalność danych pozwala na korektę trajektorii i dostosowanie jej do zmieniającej się rzeczywistości. Jeżeli sprawa wydaje się skomplikowana, to warto wesprzeć się osobami, które na co dzień śledzą zmiany i trendy. Pozwoli to na świadome dążenie do realizacji założonych celów i ich osiągnięcie.

Napisz do Nas!

Autor: Jacek
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.